Nieuws

De reis naar de NBA

Laatst geupdate: donderdag 15 februari 2024

Op 20 november was het zover! Samen met een van mijn beste vrienden maakte ik (Inger Weernink) als “arme student” de trip naar New York. Omdat mijn vader (Eric Weernink) de reis naar New York + NBA wedstrijd had gewonnen en zo ontzettend lief was geweest om deze aan mij te “geven” (ik heb erg hard moeten slijmen). We vlogen vanaf Schiphol, wat ik nog best eng vond aangezien ik behoorlijke vliegangst heb ontwikkeld bij een vorige vakantie. Gelukkig viel ik na 30 minuten vliegen in slaap en heb ik niet veel meegekregen van de vliegreis.  We landden om 4 uur in de middag op JFK. Vanaf het vliegveld hebben we een taxi gepakt naar ons hotel dat in SOHO lag.

Dit weekend gaat de reis naar de NBA er weer uit. Zaterdag aanstaande wordt de hoofdprijs weer weggegeven tijdens de wedstrijd Donar vs New Heroes den Bosch.

Lees hier onder het verslag van Inger Weernink de dochter van de winnaar van vorige jaar Eric Weernink.

Eenmaal in het hotel aangekomen zijn we nog snel een hapje gaan eten bij een erg leuk eetcafé dat dichtbij het hotel lag. Hier hebben we heerlijke burgers gegeten met natuurlijk een koud flesje Heineken. Op de tweede dag hebben we verschillende plekken in NY bezocht. We zijn o.a. naar het Central Park bezocht en de  Empire State Building geweest en hebben een bezoekje gebracht aan de NBA store bezocht, omdat ik natuurlijk niet zonder een souvenir kon thuiskomen. Een prachtige maar wel erg dure winkel.

Op de tweede dag was het zover: DE NBA WEDSTRIJD!

De wedstrijd tussen de New Jersey Nets en de Golden State Warriors begon pas om 19.00 uur, dus hiervoor hebben we alle winkels rondom het stadium bezocht (vrouwen blijven vrouwen). Nadat ik al mijn studiefinanciering had uitgegeven zijn we naar binnen gegaan bij het stadion. We werden door personeel naar onze prachtige plekken gewezen. We zaten letterlijk op de aller allerlaatste rij (en dat voor 200 dollar per kaart). Nadat we een “kleine” cola hebben gehaald en snel een bezoek hebben gebracht aan het toilet begon de wedstrijd. Het was een super wedstrijd om te bekijken (voor zover we het konden zien) en vooral de sfeer was geweldig. De Warriors wonnen uiteindelijk de wedstrijd (en dit zonder Andre Iguodala). Na de wedstijd hebben we nog snel geprobeerd om een handtekening te bemachtigen van Stephen Curry. Nadat we 3.000 trappen waren afgerend kwamen we erachter dat dit een kansloze zaak was.

Op de laatste dag van de reis hebben we nog Ground Zero bezocht en zijn we naar de film geweest (echt een aanrader om in de Verenigden Staten te doen). Helaas was het de volgende dag alweer tijd om naar huis te gaan. Nu (4 maanden later) zou ik heel graag weer terug gaan en opnieuw naar NY gaan. Het was SUPER!

Deel op social media

Meld je aan voor de

Donar Nieuwsbrief

Donar gebruikt cookies (en andere technieken) en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website, onder andere om deze te analyseren en te verbeteren.